Beoinfo

Aplikacija za gradski prevoz u Beogradu u funkciji ali samo za android telefone

Facebook
X
WhatsApp
Email
Print
Copy Link
Viber
Aplikacija za mobilne telefone "Beograd Plus", putem koje Beograđani mogu da plaćaju gradski prevoz i prate lokaciju autobusa, dostupna je od danas samo na Gugl plej prodavnici, odnosno za vlasnike android telefona, iako je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić juče najavio da će biti dostupna i na App Storeu za iPhone.

Šapić je novinarima u utorak na konferenciji u Skupštini grada rekao da će putem aplikacije građani moći da plaćaju karte za prevoz kreditnim karticama, prebacivanjem novca sa kartice na nalog u toj aplikaciji, ili putem SMS poruka.

Naveo je i da je ugrađen novi GPS sistem za praćenje autobusa i da će on uz lokaciju autobusa i informaciju za koliko stanica stiže, imati i procenjeno vreme dolaska. Takođe, građani će, po njegovim rečima, putem aplikacije moći da slikaju i prijavljuju probleme i nepravilnosti u autobusima.

Foto: Beoinfo

„Svi Beograđani će sada postati kontrolori, moći će da slikaju i prijave, a mi ćemo reagovati“, rekao je Aleksandar Šapić.

Međutim, kako piše N1, aplikacija „Beograd Plus“ za mobilne telefone dostupna je samo za android telefone na Google Playu, ali ne i za iPhone na AppStoreu i Huawei na AppGalleryju.

Gradonačelnik je naveo da će karte moći da se nabave i u papirnom obliku, na 318 kioska širom grada, od kojih je 250 na stajalištima, a ostali u najprometnijim gradskim ulicama i dodao da očekuje da će do kraja leta to biti moguće na 500 trafika.

Plaćanje karata, kako je dodao, od kraja leta biće moguće i u samim autobusima, kreditnim karticama kod vozača, navodeći da će to najviše značiti strancima.

Govoreći o plaćanju karata od strane firmi, kazao je da one mogu svojim zaposlenima direktno da uplaćuju mesečne karte na broj telefona i da mnoge firme to već čine.

Foto: Beoinfo

Prema njegovim rečima, Beograđani već kupuju više karata u odnosu na stari sistem, ali će prave cifre moći da se vide na jesen, kada se sve povlašćene kategorije vrate u grad.

Šapić je naveo i da će do kraja nedelje biti primljeno 150 kontrolora koji će biti zaposleni u gradskom preduzeću za naplatu karata, a koji su izgubili posao nakon raskida ugovora sa firmom „Kentkart“, navodeći da je posao ponuđen svima koji su ostali bez posla u toj firmi.

Objasnio je da će oni biti pomoć „Belima“ u vršenju kontrole karata, kao i da će vršiti kontrolu samih vozila, odnosno proveravati njihovu čistoću, sistem klimatizacije i da li se autobusi kreću planiranim trasama.

Dodao je da će kazne za nepoštovanje te tri stvari biti pooštrene.

„Mnogi su zloupotrebili ovih mesec i po dana što nije bilo GPS sistema za praćenje autobusa. Dobar deo vozila nije izlazio na ulice i zbog toga su bile gužve, zbog čega se izvinjavam Beograđanima“, rekao je Šapić.

Navodeći da je “upravo završio sastanak sa svim privatnim prevoznicima” istakao je da  ih je informisao o “nekim novim pravilima” za koja očekuje  da će ih prevozniici “ukalkulisati u svoj sistem funkcionisanja”, jer će u suprotnom biti kažnjavani, piše Beoinfo.

“To su, pre svega, čistoća vozila unutra i spolja, kao i sistem klimatizacije koji mora uvek da radi kada to iziskuje temperatura vazduha. Takođe, vozila neće smeti da napuštaju svoju rutu koja im je predodređena za taj dan. Mnogi od njih su to zloupotrebili za ovih mesec i po dana kada nismo imali sistem praćenja i time pokazali koliko im je stalo do Beograđana. To su stvari koje više neće moći da se rade, a radile su se masovno u prethodnih 10, 12 godina”, istakao je gradonačelnik.

Foto: Beoinfo

Istakao je da do sada nismo mogli da znamo u svakom momentu gde se tačno nalazi koji autobus.

“Zahvaljujući novom softveru imaćemo apsolutnu kontrolu i sve podatke o pozicijama na kojima se nalazi autobus, pa ukoliko se dogodi da „skrene” sa trase biće automatski kažnjen. Promenili smo i pravilnik jer po dosadašnjem nije bilo moguće napisati veću kaznu od 200.000 dinara po jednom autobusu, a sada će to biti omogućeno. Nadam se da će prevoznici ozbiljno shvatiti svoje obaveze i da više neće biti slučajeva poput klima-uređaja koji ne radi, prljavih autobusa i slično. Naši kontrolori će biti na terenu i kontrolisati da li su vozila čista, spolja i unutra. To su ključne promene u sistemu javnog prevoza.”, rekao je Šapić.

Gradonačelnik je rekao da je cilj Grada da se vozni park GSP-a obnovi sa 500 novih autobusa i 100 tramvaja, dok će se još videti u vezi sa nabavkom trolejbusa, čija je cena trostruko veća od cene autobusa.

“U međuvremenu ćemo raditi na povećanju kvaliteta javnog prevoza i uveren sam da će beogradski javni prevoz u narednih nekoliko meseci biti jedan od najkvalitetnijih u ovom delu Evrope”, zaključio je Šapić.

Upitan šta se događa sa raskidom ugovora sa kompanijom „Kentkart“, odnosno da li je ona tužila grad zbog tog raskida ugovora, Šapić je rekao da za sada nema tu inforamciju, kao ni informaciju kolika su potraživanja te firme prema gradu.

„Njihovo je pravo da tuže, naše je pravo da se branimo“, kazao je Šapić.